“Maar hoe werkt SOOF dan precies, vraag je jezelf af”

Eigenlijk werkt het heel simpel. SOOF behartigt de belangen van jou als huurder. Dat betekent dat jij centraal staat. Waar heb je behoefte aan en hoe kan SOOF je daar het beste bij helpen?

Wij hebben 4 verschillende pakketten opgesteld: SOOF-A, SOOF-B, SOOF-C en SOOF-D. In alle gevallen is het belangrijk om een goed beeld van jou en je woonwensen te krijgen. We willen dus van alles van je weten. Hiervoor is het belangrijk om het inschrijfformulier op onze website zo compleet mogelijk in te vullen. Op deze manier kunnen we een voorlopig profiel opstellen.

hanglamp
plant

Zodra we je inschrijving hebben ontvangen, nemen we contact met je op. Telefonisch of in een persoonlijk gesprek gaan we uitgebreider in op je woonwensen. Dit alles om een zo goed mogelijk beeld te krijgen waarmee we je het best van dienst kunnen zijn. Wij begrijpen dat wonen een emotie is. Er komt dus meer bij kijken dan je inschrijven en wat gegevens invullen.

Wanneer alles duidelijk is en je besloten hebt gebruik te maken van de diensten van SOOF, ondertekenen we samen een Aanhuuropdracht.

Als je een woning hebt bezichtigd, je bent het eens over de huurprijs en de voorwaarden en je kunt de woning huren, wordt de huurovereenkomst opgesteld en ontvang je de factuur eerste maand huur en borg. Op het moment dat de huurovereenkomst akkoord is bij huurder en verhuurder zal deze getekend worden. De eerste maand huur en borg dienen betaald te zijn voor de sleuteloverdracht.

stalamp
doos

Dan is het zover en gaat de sleuteloverdracht plaatsvinden. Afhankelijk van je pakketkeuze inspecteren we uitgebreid de woning, stellen een inspectierapport op en maken een fotorapportage.

Tenslotte blijft SOOF betrokken bij jou als huurder. Gedurende de huurperiode kun je altijd bij ons terecht voor vragen rondom jouw huurwoning.